Mit hjerterum, alt fra familie, tanker, oplevelser og hvad der ellers falder mig ind.

søndag den 27. september 2009

Klar til kamp.... mod ULDLUS

Æv hvor blev jeg sur.... Jeg i det sidste stykke tid, kunne finde nogle lådne dyr på mange af mine orkidéer og langt om lange fandt jeg ud af hva de var for nogen..... Det er Uldlus... :0(

Det er en af de værste lus man kan få i sine blomster, den streder sig til alt hva man har af planter og kan overføres af selv mennesker og vandkanden... GRRRRRRR noget møg..
Men nu er jeg kampklar og har været på planteskolen og købe mig fattig i diverse produkter.. Piller til jorden, spray til planterne, nyt jord og gødning... Alle planter skal ordnes og alt omkring dem skal skrubbes og skures, da lusne osse kan sidde på vinduet osv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails