Mit hjerterum, alt fra familie, tanker, oplevelser og hvad der ellers falder mig ind.

fredag den 9. april 2010

Kagemand

Ja Nulle skulle jo holde føsdag i dagplejen i sidste måned og jeg (stædig som jeg er) ville selv lave kagemanden, på trods af at svigerFar/mor er eksperter på dette område.. ha ha men jo det gik da... :0) Og faktisk rigtig godt, og der var ikke meget kage tilbage og ros fik den da osse.. Jeg er slet ikke god til det med opskrifter, men med denne var det til at have med at gøre :0)

Her er opskriften jeg brugte.

Vandbakkelser.

ca 12 stk.

Bagetid: 20-30 min. ved 200 grader

80 g smør
2 dl vand
100 g mel
2-3 æg

Bring fedtstof og vand i kog. Tilsæt melet og rør rundt med ske. Tag gryde af og rør dejen til den slipper gryden. Lad dejen køle af til hånd temp. (evt. ved brug af vandbad).
Pisk æggene og tilsæt lidt af gangen, brug evt. en el-pisker hveranden gang.
Sæt dejen på plade med til skeer med god plads imellem eller "smør" den ud i kagemand/kone figur.
Sæt pladen i midten af ovnen og lad nu være med at kigge til kagen/erne de første 15 min.
Tjek om de er færdige ved at tage en enkel ud og se om den falder sammen...og ja så ind igen :0)
Fyld:
Flødeskum, kagecreme, syltetøj
Pynt med glasur og nødder, krymmel eller slik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails