Mit hjerterum, alt fra familie, tanker, oplevelser og hvad der ellers falder mig ind.

søndag den 31. juli 2011

Norsk sjokoladekage

Den sjoveste opskrift til dato ;0)

4 kopper sukker
1 1/2 kop stærk kaffe
1 1/2 kop A38
2 ts. natron
4 1/2 kop mel
2 sp.ske kakaopulver
2 sp.ske vaniljesukker
3 æg - røres i et af gangen
100g smeltet smør - røres i til sidst

Fremgangsmåde:
1) Bland natron i A38, brug en mellemstørrelse skål, da natronen får massen til at hæve og lad det stå i ca. 10 min ;0)
2) Rør sukker og kaffen sammen
------------Rør ovenstående sammen-----------

3) Rør mel, kakaopulver,vaniljesukker i
4) Rør æg i, et af gangen
5) Rør det smeltet smør i

Steges i ovnen på 180 grader midt i ovnen i ca. 30 min

Glasur:
300g flormelis
100g smeltet smør
1 sp.ske kakaopulver
3 tsk. vaniljesukker
3 sp.ske kaffe

jeg syntes at chokoladekage og bær er helt fantastiske, så jeg lagde blåbær på. Jordbbær eller hindbær vil også være rigtig lækre til ;0)

1 kommentar:

  1. Mums den ser lækker ud den kage! Især i disse slanketider;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails