Mit hjerterum, alt fra familie, tanker, oplevelser og hvad der ellers falder mig ind.

tirsdag den 12. januar 2010

Fantastisk bog


Jeg blev for længe siden begavet med denne super bog til mødre. Den er bare for sjov og vildt god.. Julia Lahme fortælle om dagligdag´s ting, både gode og mindre gode. Denne er et must at læse, og jeg vil nu låne bogen til en der er en generation ældre end jeg selv, da den sikkert vil vække lige så mange stunder jeg den har gjort hos mig, som stadig en "ny" /førstegangs mor :0)

Lad mig sige det på den måde: Jeg havde helt glemt hvor ondt det gør at have brystbetændelse og det blev jeg lige mindet om en del gange.. puuhhaaa ha ha Jeg har kopieret en lille stykke fra bogen, som bare er til at smile/grine af... for hvem af os med børn, har ikke været i lignende situationer...

Morgenstund

Det er søndag i min fars hus. Jeg vågner. Af mig selv. Klokken er 6. Elias sover i sengen ved siden af mig, fordi barnesengen hos min far er for lille til min store, brede, runde, fine søn. Jeg ser på klokken. Og på Elias. Og bliver nervøs. Jeg lytter til hans vejrtrækning og ser sutten bevæge sig op og ned. Han sover. Vi har sovet uden afbrydelser i fem timer! For bare tre dage siden havde jeg aldrig troet, det skulle kunne lade sig gøre igen. Søvn. Jeg lægger mig ned ved siden af mit barn og rækker armen hen over ham, så jeg kan nå Johans ryg. Og der ligger jeg så og kan dufte min familie og en varm morgen. På Østerbro er der ikke fuglesang, men der er der her, denne morgen på den udslåede sovesofa i Hellerup.

Klokken er halv syv. Fuck, fuck, fuck, hvordan helvede kan alt det lort komme ud af sådan et lille barn? Elias ligger på græsplænen bag huset og skider og skider. Grønne lorte. Det er ulækkert på en måde, der trodser enhver beskrivelse.

Jeg kalder på Johan. Jeg må have assistance, og Johan bliver meget bleg og nærmer sig kun langsomt i sine boxershorts. Og jeg skælder ud, for jeg tog lorten i går, og nu er det fandeme hans tur. Vi hjælpes ad, og der står jeg så og vasker en græsplæne fri for lort med en køkkensvamp, så ingen skal glide i den senere. Elias sidder med bar røv i græsset og klapper af os, og jeg må lige have en kop kaffe efter anstrengelserne, selvom jeg mest af alt har brug for en stiv whisky.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails